biblioteca_015_634583494606741250

El portavoz local de Compromís Elda, José Joaquín García y el responsable de Organización de Compromís Elda, Rafael Espuig, han denunciado esta mañana la desidia y la pasividad con la que el Partido Popular, en concreto el edil José Mateos, está gestionando la concejalía de Cultura. Garcia ha precisado que el Ayuntamiento eldense ha perdido una subvención destinada al incremento bibliográfico publicado por editoriales valencianas en las bibliotecas, con cargo al presupuesto de 2013 de la Generalitat. Una ayuda que sirve para ampliar y mejorar el catálogo de las bibliotecas eldenses.

Por su parte, Espuig ha lamentado la desorganización y abandono de funciones de Mateos. «Elda ya perdió hace unos meses una subvención de la Generalitat para digitalizar el archivo municipal por presentar la solicitud fuera de plazo. Pues, aunque parezca increíble, el concejal de Cultura ha vuelto a caer en el mismo error y ha privado de nuevo a las bibliotecas de Elda de una ayuda para ampliar su catálogo. Nos parece gravísimo ya que estamos hablando de una ayuda de unos cinco o seis mil euros».

Así las cosas, mientras 103 municipios de la Comunidad si han sido aceptados como receptores de esta subvención (algunas por valor de 6.000 euros en ciudades similares en tamaño a Elda), nuestro municipio ha sido el único que no ha entregado la solicitud a tiempo. «La mala gestión es siempre imperdonable, pero en estos tiempos de crisis lo es aún más porque las ayudas brillan por su ausencia», ha subrayado Espuig.

Los ciudadanos de Elda merecen una gestión más eficaz, o al menos dentro de los parámetros mínimos que se le pueden exigir a un responsable público. Y eso incluye entregar las solicitudes de las ayudas en el plazo estipulado.   Por ello, desde Compromis Elda se exige la dimisión del concejal de Cultura José Mateo por mala gestión, desidia y dejadez en sus funciones. – See more at: http://www.eldanoticias.com/informacion-general/politica/item/59707-comprom%C3%ADs-elda-exige-la-dimisi%C3%B3n-del-concejal-de-cultura#sthash.qpCkrAHi.dpuf

En valencià:

Compromís Elda exigeix la dimissió del regidor de Cultura

El portaveu local de Compromís Elda, José Joaquín García i el responsable d’Organització de Compromís Elda, Rafael Espuig, han denunciat aquest matí la desídia i la passivitat amb la qual el Partit Popular, en concret l’edil José Mateos, està gestionant la regidoria de Cultura. Garcia ha precisat que l’Ajuntament elder ha perdut una subvenció destinada a l’increment bibliogràfic publicat per editorials valencianes en les biblioteques, amb càrrec al pressupost de 2013 de la Generalitat. Una ajuda que serveix per a ampliar i millorar el catàleg de les biblioteques elderes.

Per la seua banda, Espuig ha lamentat la desorganització i abandó de funcions de Mateos. “Elda ja va perdre fa uns mesos una subvenció de la Generalitat per a digitalitzar l’arxiu municipal per presentar la sol·licitud fora de termini. Doncs bé, encara que semble increïble, el regidor de Cultura ha tornat a caure en el mateix error i ha privat de nou les biblioteques d’Elda d’una ajuda per a ampliar el seu catàleg. Ens sembla gravíssim ja que estem parlant d’una ajuda d’uns cinc o sis mil euros”.

Així les coses, mentre 103 municipis de la Comunitat Valenciana sí que han estat acceptats com a receptors d’aquesta subvenció (algunes per valor de 6.000 euros en ciutats similars en grandària a Elda), el nostre municipi ha estat l’únic que no ha lliurat la sol·licitud a temps. “La mala gestió és sempre imperdonable, però en aquests temps de crisi ho és encara més perquè les ajudes brillen per la seua absència”, ha subratllat Espuig.

Els ciutadans d’Elda mereixen una gestió més eficaç, o, almenys, dins dels paràmetres mínims que se li poden exigir a un responsable públic. I açò inclou lliurar les sol·licituds de les ajudes en el termini estipulat. Per açò, des de Compromis Elda s’exigeix la dimissió del regidor de Cultura, José Mateo, per mala gestió, desídia i deixadesa en les seues funcions.