comproagr

En Compromís Elda creemos que el actual sistema económico neoliberal no funciona, beneficia a unos pocos mientras perjudica a la mayoría de la población y al planeta, por eso proponemos un nuevo modelo de economía verde en el que se tengan en cuenta el bienestar de las personas y los límites del planeta por encima de cualquier otro interés particular.

Las escasas medidas para incentivar el empleo que el Partido Popular ha impulsado tanto a nivel local como autonómico han fracasado precisamente porque se basan en un sistema obsoleto que muchas personas no queremos seguir fomentando.

Las preocupantes cifras de desempleo y la falta de alternativas al sector del calzado en Elda nos hacen pensar en la posibilidad de la recuperación local de actividades básicas como la agricultura, que si bien no servirá para solucionar la enorme tasa de paro podría contribuir al bienestar de algunas familias mediante el autoempleo y también a fomentar unos hábitos saludables de alimentación.

Para ello, proponemos la creación de una cooperativa municipal agraria, promovida y supervisada por la administración local pero gestionada por los propios agricultores. El papel de la administración local sería contactar con los propietarios de terrenos baldíos o abandonados para que cedieran el usufructo de estas parcelas a cambio de la exención del IBI o un pequeño arrendamiento.

Por otro lado, el ayuntamiento formaría a las personas desempleadas que quieran participar en las técnicas de agricultura ecológica, método que sin lugar a dudas es el futuro de este sector. Para esta etapa formativa podrían utilizarse los actuales huertos urbanos públicos.

Para favorecer la comercialización de estos productos, los técnicos del ayuntamiento podrían certificar como ecológica la producción de esta cooperativa mediante un sello de confianza, que garantice que estos productos son saludables y generan empleo en nuestro municipio, de manera que estimulen el consumo local.

Desde Compromís Elda estamos convencidas de que la actividad agraria además de ser un sector totalmente necesario para la vida, entendido de una manera ecológica y sostenible será un sector clave para salir de esta crisis. Por eso, instamos a Adela Pedrosa y a su equipo de gobierno a poner sus energías y los recursos públicos de manera prioritaria en la creación de empleo digno en Elda.


Compromís Elda proposa la creació d’una cooperativa agrària municipal per a fomentar l’autoocupació

En Compromís Elda creiem que l’actual sistema econòmic neoliberal no funciona, beneficia uns pocs mentre perjudica la majoria de la població i el planeta, per açò proposem un nou model d’economia verda en el qual es tinguen en compte el benestar de les persones i els límits del planeta per damunt de qualsevol altre interès particular.

Les escasses mesures per a incentivar l’ocupació que el Partit Popular ha impulsat, tant a nivell local com autonòmic, han fracassat precisament perquè es basen en un sistema obsolet que moltes persones no volem seguir fomentant.

Les xifres preocupants de desocupació i la falta d’alternatives al sector del calçat a Elda ens fan pensar en la possibilitat de la recuperació local d’activitats bàsiques com l’agricultura, que si bé no servirà per a solucionar l’enorme taxa d’atur, podria contribuir al benestar d’algunes famílies mitjançant l’autoocupació i també fomentar uns hàbits saludables d’alimentació.

Per açò, proposem la creació d’una cooperativa municipal agrària, promoguda i supervisada per l’administració local però gestionada pels mateixos agricultors.  El paper de l’administració local seria contactar amb els propietaris de terrenys erms o abandonats perquè cediren l’usdefruit d’aquestes parcel·les a canvi de l’exempció de l’IBI o un petit arrendament.

D’altra banda, l’ajuntament formaria a les persones aturades que vulguen participar en les tècniques d’agricultura ecològica, mètode que sense cap dubte és el futur d’aquest sector. Per a aquesta etapa formativa podrien utilitzar-se els actuals horts urbans públics.

Per a afavorir la comercialització d’aquests productes, els tècnics de l’ajuntament podrien certificar com a ecològica la producció d’aquesta cooperativa mitjançant un segell de confiança, que garantira que aquests productes són saludables i generen ocupació en el nostre municipi, de manera que estimulen el consum local.

Des de Compromís Elda estem convençudes que l’activitat agrària, a més de ser un sector totalment necessari per a la vida, entès d’una manera ecològica i sostenible, serà un sector clau per a eixir d’aquesta crisi. Per açò, instem Adela Pedrosa i el seu equip de govern a posar les seues energies i els recursos públics de manera prioritària en la creació d’ocupació digna a Elda.