IMG_20150304_130604Compromís Elda celebró el pasado fin de semana un encuentro para presentar  y debatir las propuestas que la formación política ha elaborado en materia de urbanismo y servicios públicos. Propuestas que formarán parte del plan de Acción de Gobierno que Compromís está desarrollando de cara a las elecciones municipales del próximo mes de mayo. Más de cincuenta personas llenaron el local de la formación política para escuchar y debatir sobre las diferentes propuestas encaminadas a regenerar urbanísticamente la ciudad, haciendo hincapié en las carencias de los barrios más deficitarios, incluido el propio centro hsitórico

El portavoz de Compromís, José Joaquín García, ha lamentado  “las prisas del Partido Popular por inaugurar obras, algunas de ellas innecesarias” y ha señalado que a pesar de ello “no van a poder ocultar el continuo abandono de jardines urbanos y zonas verdes, la falta de medidas esenciales para la movilidad o las deficiencias en muchos servicios públicos básicos que persisten hay durante todo el año”.

Por su parte Vicente Deltell, coordinador de este área del programa, ha explicado que “la propuesta de Compromís contempla, entre otras actuaciones, el impulso de un plan municipal de vivienda y rehabilitación que actúe sobre el tejido urbano degradado, recuperando el casco antiguo, actualmente abandonado a su suerte,  generando de paso una importante y necesaria fuente de empleo en la construcción y los sectores auxiliares”. También se considera fundamental el establecimiento de un plan de control de los servicios públicos que evalúe periódicamente su calidad y eficiencia, o la recuperación de espacios como la Plaza de Toros  o el Pepico Amat como espacio abierto, cultural y deportivo”. Igualmente, Compromís se marca como objetivo programático plantear a Petrer la realización de un estudio para compartir servicios que economicen gastos y ganen en eficacia, asumiendo que los dos municipios forman parate de una misma conurbación urbana.

Uno de los aspectos más mencionados durante el encuentro del pasado viernes fue la ausencia de procesos participativos más eficaces, un elemento clave en la cimentación de una ciudad moderna y nueva. “Es necesario animar a la ciudadanía a que participe, pero para ello hay que construir los canales necesarios donde los vecinos puedan expresar sus necesidades y quejas. No hay que tener miedo de la gente porque las críticas bien entendidas pueden ayudarnos a crecer y ser más eficaces”.

Por último Deltell ha anunciado un nuevo debate abierto sobre economía, empleo y bienestar social que tendrá lugar en el local de Compromís el próximo 27 de marzo.

 

EN VALENCIÀ:

Compromís Elda proposa un model urbanístic integrador basat en la rehabilitació i una major eficiència dels serveis públics

Compromís Elda va celebrar el cap de setmana passat (27 de febrer de 2015) una trobada per a presentar i debatre les propostes que la formació política ha elaborat en matèria d’urbanisme i serveis públics. Propostes que formaran part del pla d’Acció de Govern que Compromís està desenvolupant de cara a les eleccions municipals del pròxim mes de maig. Més de cinquanta persones van omplir el local de la formació política per a escoltar i debatre sobre les diferents propostes encaminades a regenerar urbanísticament la ciutat, posant l’accent en les mancances dels barris més deficitaris, inclòs el propi centre històric.

El portaveu de Compromís, José Joaquín García, ha lamentat “las presses del Partit Popular per inaugurar obres, algunes d’elles innecessàries” i ha assenyalat que malgrat açò “no podran ocultar el continu abandó de jardins urbans i zones verdes, la falta de mesures essencials per a la mobilitat o les deficiències en molts serveis públics bàsics que persisteixen durant tot l’any”.

Per la seua banda Vicente Deltell, coordinador d’aquest àrea del programa, ha explicat que “la proposada de Compromís contempla, entre altres actuacions, l’impuls d’un pla municipal d’habitatge i rehabilitació que actue sobre el teixit urbà degradat, recuperant el casc antic, actualment abandonat a la seua sort, generant de pas una important i necessària font d’ocupació en la construcció i els sectors auxiliars”. També es considera fonamental l’establiment d’un pla de control dels serveis públics que avalue periòdicament la seua qualitat i eficiència, o la recuperació d’espais com la Plaça de Bous o el Pepico Amat com a espai obert, cultural i esportiu”. Igualment, Compromís es marca com a objectiu programàtic plantejar a Petrer la realització d’un estudi per a compartir serveis que economitzen despeses i guanyen en eficàcia, assumint que els dos municipis formen part d’una mateixa conurbació urbana.

Un dels aspectes més esmentats durant la trobada del passat divendres va ser l’absència de processos participatius més eficaços, un element clau en la fonamentació d’una ciutat moderna i nova. “Cal animar la ciutadania a participar-hi, però per a açò cal construir els canals necessaris on els veïns puguen expressar les seues necessitats i queixes. No cal tenir por de la gent perquè les crítiques ben enteses poden ajudar-nos a créixer i ser més eficaços”.

Finalment Deltell ha anunciat un nou debat obert sobre economia, ocupació i benestar social, que tindrà lloc en el local de Compromís el pròxim divendres 27 de març.